Da's pech, plekje weg - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Irene Berkmortel - WaarBenJij.nu Da's pech, plekje weg - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Irene Berkmortel - WaarBenJij.nu

Da's pech, plekje weg

Door: Djon Snel en Irene van den Berkmortel

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 September 2017 | Canada, Revelstoke

Vanochtend heerlijk wakker geworden in Peachland. Onze buren waren de tent al aan het afbreken terwijl ik begon aan het ontbijt. De temperatuur was prima, dus besloten we om buiten aan de picknicktafel te eten. Met uitzicht op Okanagan lake en fluitende vogels was dit geen straf. Na het ontbijt besloten we om ons te douchen in de camper, we stonden zo aan gesloten dat het water direct weg kon, dus dan meteen maar uitproberen hoe de douche werkt. Terwijl de ander doucht, schrijft de een ons blogje van de dag eerder. We zijn beide zuinig met water, maar de douche is heerlijk warm. Nadat ik klaar was met douchen was Djon aan het bekijken hoe onze buren de poep slang leegde. Dit ging gruwelijk fout, want de slang lekte. Er kwam water uit punten waar geen water uit hoort te komen… Om ze een handje op weg te helpen heeft Djon ze een paar handschoenen gegeven, die wij over hadden. Want ze deden dit smakelijke klusje zonder…iel!
Na alles gewassen en opgeruimd te hebben konden we vertrekken naar Revelstoke. De eerste stop was bij een look out punt waar we uit konden kijken over Kalamalka lake. De meren in Canada zijn overigens gigantisch, de een nog groter dan de ander. Natuurlijk maken we weer de nodige foto’s, ook met de timer met z’n tweeen. Na deze korte stop rijden we verder naar Vernon. In Vernon wilde we de camper parkeren, maar de plaatsen die we vinden zijn te klein voor ons bakbeest(je). Uiteindelijk komen we bij de tourist information waar we meteen info vragen over het stadje. We worden vriendelijke geholpen en krijgen tips, ook een info folder van Revelstoke krijgen we alvast mee. Op de vraag waar we de camper het beste kunnen parkeren zegt de mw dat we deze bij de tourist information mochten laten staan. In principe is dit voor een uur, maar ‘Who cares’, zegt het vrouwtje. Djon en ik besluiten om door Down Town te lopen. Dit is eigenlijk niet veel aan, maar overal hebben ze prachtige muurschilderingen wat de stad een artistiek tintje geeft. We komen uiteindelijk langs de Nakes Pig, waar ze bierbrouwen en een restaurantje hebben. Het weer is vandaag zo goed dat we besluiten in het zonnetje hier wat te eten. Op elke dag is er een speciaal menu, dus wij kiezen voor het vrijdag menu. Een broodje met: langzaam gegaard vlees, zoete uit, kaas en mosterd en daarnaast frietjes en een salade. Het was veel, maar oh zo lekker! Jammie
Na deze wandeling en versnapering vertrekken we naar Planet Bee. Bij Planet Bee wordt honing gemaakt welke ook geproefd kon worden. Ze hebben wel twintig verschillende soorten. Vanuit Planet Bee rijden we naar de Historic O’Keefe Ranch. Hier besluiten we een tour te doen, we beginnen bij de boerderijdieren, geiten, kippen, eenden, fazanten…etc.
Uiteindelijk doen we nog een poging tot lasso werpen. Djon gaat dit aardig af, maar mij totaal niet. We gaan snel naar O’Keefe’s herenhuis voor een rondleiding. Het verhaal begon wat langdradig maar werd steeds leuker met uitleg over de verschillende kamers en speciale stukken. Zo hangt er een schilderij in het mannen gedeelte, deze is gekocht door de vrouw van O’Keefe na het overlijden van haar man. Ze vond namelijk dat hij er heel erg op leek. Echter, deze man dronk bier en O’Keefe dronk nooit bier. Na deze rondleiding vluchtte Djon en ik ons over het terrein; de rode schuur, kerk, Smid, Kruidenierswinkel en uiteindelijk terug via de boerderijdieren. Rond 17 uur vertrekken we, zodat we om 19 uur in Revelstoke aankomen. Tussendoor stoppen we nog even en komen we bij een oud trein gebouw. Hier is de laatste spijker geslagen van de Trans Canada Railway. Om 18.55uur komen we aan bij de camping. Een andere camper is ons net voor, dus wij lopen hen achterna. Helaas niemand in de office waar we ons kunnen melden. Er staat ook gesloten om 7pm. Toevallig waren de mensen voor ons ook Nederlander, zij hadden ook gereserveerd. Djon en ik bellen een aantal keer, maar tevergeefs. We besluiten de camper op ons gereserveerde plekje te zetten, maar stuiten op een Duits echtpaar wat geen Engels spreekt. In het Duits het een ander nagevraagd, zij zeggen; ‘we hebben gisteren geboekt voor twee nachten en hebben deze plek gekregen’. We zien dat nummer 8 nog vrij is en besluiten onze camper daar maar neer te zetten. Het indraaien gaat lastig, Djon let even niet op en door te bonzen op de achterkant een ongelukje kunnen voorkomen. Op dat moment komt er een andere camper aan welke zegt dat nummer 8 van hen is. Geen probleem, we komen er toch niet in. We gaan naar de volgende vrije dit is nummer 10. Hier de camper neer gezet en aangesloten, maar we zitten niet op ons gemak. En bij het zien van lichten raken we iedere keer lichtelijk in paniek. We besluiten te gaan slapen en morgenochtend ons om 8 uur te melden bij de office, zodat we alles kunnen uitleggen en te weten komen waar het fout is gegaan. Voor nu gaan we slapen op een plaats die eigenlijk niet van ons is. Hopen dat er niemand komt……